Senin, 04 Februari 2013

~paDamu ku berserah~.................................




..............Ketika tahajjud datang mengejutku, aku tersadar...dan terus aku bertemu Dia......aku rindukanNya...
rindu padaNya tak dapat dibendung lagi...kasih padaNya yang sebenarnya Maha Pengasih...Ya Rahman...
ku korbankan masa tidur yang tidak seberapa untuk bertemuNya yang Maha Penyayang...Ya Rahim...
di saat insan-insan lain yang dibuai keenakan malam, aku terus menatap kekasihku yang Maha Pencinta...Ya Wadud...
Dia kekasihku yang Maha Agung...Ya A'dzim.....yang tidak pernah sedikit pun membiarkan aku lemah longlai....
yang tidak pernah membebankanku walaupun aku berjuta kali melupakanNya...
"Allah tidak membebankan seseorang itu melainkan dengan kesanggupannya" [Al-Baqarah: 286]

walaupun dulu diri ini pernah mengalpakanNya, melakukan maksiat terang-terangan dihadapanNya, membelakangkanNya
dalam pelbagai hal....hanyut dengan kenikmatan dunia yang 1...aku lupa akan nikmatMu yang 99 lagi....
"sesungguhnya Allah Yang Maha Gagah (Ya Jabbar Ya Qahhar) lagi Maha Tinggi (Ya Majid) mempunyai 100 rahmat, dan 1 daripada
bahagian rahmatNya itulah yang diberikan kepada makhluknya di dunia, manakala baki 99 rahmatNya yang lain adalah
untuk hari akhirat iaitu kepada hamba-hambaNya yang beriman" [HR Bukhari, Muslim, Ahmad dan Ibnu Majah]

kini ku tahu, Kau-lah sebenar-benar kekasihku kerana Kau menyedarkanku bahawa tiada yang lebih-lebih utama dariMu...
kerana Kau tetap menerimaku walaupun bermacam-macam hal yang telah aku lakukan...Kau masih memberikanku ruang dan
peluang untuk bersamaMu walaupun Kau punya hak untuk menghancurkanku, membiarkan aku terus hanyut leka dibuai kenikmatan
dunia yang sementara ini...sesungguhnya Kau-lah Yang Maha Memberi Perlindungan...Ya Muhaimin...

termanggu aku seketika tatkala terkenangkan masa silamku...Kau mampu untuk menarik nyawaku ketika aku tenggelam
dan hanyut dalam duniaku...namun kau membiarkan ku terus hidup menghirup udara ciptaanMu sehinggakan berpeluang untuk memohon
ampun dariMu Yang Maha Pengampun..Ya Ghaffar...sesungguhnya itulah bukti cintaMu terhadapku...

Ya Allah Pemilik cinta, kasih dan rinduku...ampunkan dosaku........................................
dosaku yang menggunung tinggi...namun ku tahu keampunanMu adalah lebih dari sehamparan lautan yang luas.....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar